Tuesday 4 December 2012

Kak Yong


Lahir di Hospital Muar..anak sulung aku ni perempuan…Alhamdulillah… Masa mengandung aku betul2 lemah…sampai  dah nak besalin pun masih muntah2..anak aku ni  sejak bayi lagi memang  suara dia power…ingat lagi masa hari pertama dia lahir aku bermalam di hospital keesokannya baru boleh keluar wad…malam tu dia menangis punyalah kuat..menjerit nyaring sampai nurse2 yg tgh tidur semua berlari2 cari dia dan tanya "kenapa ni..kenapa ni.." Semuanya panik..aku lagi la panik…anak sulungla katakan..mana la aku tau kenapa dia nangis…last2 rupa2nya lampin basah…aduh..

Anak aku ni…baru dua bulan lebih dia dah meniarap..tiap2 hari suami aku latih dia…haha..excited anak sulung…

..Sepuluh bulan dah pandai bercakap sikit2 la…sebelas bulan dah jalan..sambut birthday pertama dah lari-lari anak.

Anak aku ni Amira Afiqah namanya..sejak kecil lagi memang paling suka bercakap,menyanyi dan selalu kena suruh buat persembahan pentas..haha..macam-macam lagu kanak-kanak dia pandai..sangat berani tampil di khalayak..ingat lagi masa masuk tadika lima tahun hari pertama  sekolah…cikgu dia tanya siapa nak nyanyi kat depan dia volunteer dan nyanyi lagu Twinkle Twinkle Little Star…dengan gaya tangan sekali..haha…

Bila masuk darjah satu dia terpilih wakil sekolah  bercerita Bahasa Inggeris tahap 1 dan dia jadi johan…wakil zon Senggarang ke peringkat daerah..terima kasih kat cikgu Ismauddin yang banyak membimbing…

Bila dah makin besar, makin banyak pertandingan yang disertai..BM,BI,Agama,KT semua lah..daya ingatan puteri aku ni kuat…kadang-kadang tu baru dapat teks sehari dia dah boleh hafal…aku ni kira macam manager dia la..tukang latih kat rumah…

 Alhamdulillah..bakat tu diteruskan lagi sampai kini.. dia menjadi pendidik jugak..mengikut jejak langkah ibu abah ..Alhamdulillah ya Allah…



No comments:

Post a Comment