Thursday 27 December 2012

RESEPI ROTI GULUNG SOSEJ


Resepi ni aku dapat dari internet dah lama dulu..masa tu bulan puasa boring-boring aku terjumpa resepi ni. Bila hari raya aku try buat untuk marhaban kampung(biasalah orang Johor kalau hari raya ada kumpulan marhaban …orang ramai datang ke rumah-rumah sambil berziarah dan berselawat)aku hidangkan roti sosej gulung ni…aku buat empat  bantal (panjang) roti ..aku kata dengan anak2 takpe kita buat banyak nanti kalau tak habis kita hidangkan dengan orang yang beraya rumah kita…nak tau apa yang berlaku..habis  licin kuih tu sampai anak aku yang tukang gulung pun dapat rasa seketul dua aje…haha..memang tak sangka sebab rumah aku ialah rumah yang last dan kumpulan marhaban tu dah berziarah lebih 20 rumah..semua orang dah terlebih kenyang sebenarnya…kesimpulannya kuih ni memang  best dan confirm digemari ramai…



RESEPI  ROTI SOSEJ GULUNG

Bahan-bahannya

1 paket  kecil  roti gardenia
1 paket sosej
 3 biji telur dipukul dan masukkan secubit garam

Cara membuatnya

Roti tu dipotong  tepi yang keras2 tu.
Roti dilenyek2 hingga rata (aku guna gelas aje)
Lepas tu masukkan sosej dan gulung kemas-kemas.
Di hujung roti tu sapukan sedikit  telur..bagi dia lekat.
Lepas tu  potong dua.Celupkan dalam telur .Goreng dengan minyak banyak.Angkat
Toskan dan hidangkan dengan salad,tomato dan sos cili serta mayonis.


No comments:

Post a Comment